טיפול והשקייה של פרחים

טיפול בפרחים ובצמחים עונתיים

האביב הוא הזמן לשתילה של צמחים עונתיים ופרחים ססגוניים שמביאים את החגיגי שבעונה זו הביתה. בעונה זו, תמצאו מגוון עצום של פרחים עונתיים המתאימים לגידול בגינה או בעציצים, בדרך כלל באזור חשוף לאור שמש ישיר.

אם אתם נהנים מתחלופה עונתית של הצמחים באדניות או בעציצים, או אם האביב הוא הזמן שלכם להוסיף קצת צבע לפינות העציצים הירוקות שלכם – עכשיו הזמן, לשתול ולמלא את הבית באותם עונתיים שחייהם קצרים.
לפניכם – המדריך לטיפול בצמחים עונתיים העציץ או באדנית.

האביב הוא זמן של התחדשות בעולם הצומח

רבים הם הצמחים המלבלבים בחודשים אלה. הלבלוב, המסמל התחדשות, מתרחש במשנה עוצמה אם מקפידים על טיפול מתאים בצמחים. זה הזמן עבור גיזום עצים וקיטום שיחים פורחים. קיטום הצמחים הוא הסרה של שיירי הפריחה לאחריה, והוא מאפשר גל פריחה נוסף.

השקיית עונתיים

מרבית הצמחים העונתיים נדרשים להשקיה יומית או מרובה, ובאופן כללי, בעת הפריחה, מרבית הצמחים נדרשים לטיפוח מדוקדק. חשוב שתכירו את הצמחים שלכם ותאפשר השקיה מתאימה בתדירות הרצויה להם. הנה שלושה כללי אצבע להשקיע נכונה:

– דאגו לניקוז טוב של כל העציצים. עציצים בהם אין אפשרות לניקוז מי ההשקיה העודפים, השורשים עלולים להירקב
– כשאתם משקים, השקו את האדמה בלבד והשתדלו שלא להרטיב את העלים כלל
– אל תשקו את העציצים שלכם בשעות של שמש ישירה. העדיפו השקיה בשעות הבוקר או בשעות אחה”צ או הערב
– חשוב שתדעו, כי בהשקיה לא מספיק להשקות בכמויות הנכונות אלא גם בתדירות המתאימה. יש צמחים שיעדיפו השקיות מועטות לעתים קרובות, ויש כאלה שיעדיפו השקיה מרובה פעם או פעמיים בשבוע. הכירו את מאפייני הצמחים שלכם

טיפל במזיקים

הצמחים העונתיים, כמו צמחים ופרחים אחרים, הם חשופים לפגיעה על ידי מזיקים כמו זחלים, פטריות, חרקים, וכדומה. אנחנו ממליצים שלא לבצע טיפולים מונעים באמצעות רעלים לצמחים שלא נפגעו על ידי מזיקים, אלא לטפל במקרה הצורך בהופעה של מזיקים. ניתן להשתמש בחומרי הדברה ביולוגית או כימית, וניתן גם לגדל צמחים שהם דוחי חרקים (כמו למשל הדס או ער האציל) או צמחים שמושכים אליהם את החרקים והמזיקים ו”מקריבים” עצמם למען בריאות הצמחים השכנים (כמו טגטס או שום הגינה). טיפול מיידי במקרה של חשיפה למזיקים, ימנע נזק לצמחים שלכם ויאפשר דחיית המזיקים וטיפוח הצמח.

שתילה מחודשת והחלפת שתילים

בשתילים עונתיים, יש המחליפים צמחים שפריחתם נסתיימה בכאלה חדשים שהם טרם הפריחה. בכל החלפה של צמח בצמח אחר בעציץ, וודאו כי ניקיתם היטב את האדמה משאריות השורשים של הצמח המוצא. הוסיפו לאדמה קומפוסט או חומרי דישון על פי ההמלצה, ושתלו את הצמח החדש ביחד עם האדמה המקיפה את שורשיו. הדקו היטב את האדמה מצידי הצמח השתול והשקו מייד לאחר תום השתילה, גם על מנת למנוע היווצרות בועות אוויר בין השורשים.

חזרה לרשימה