להכניס ירוק לבית ולמשרד

שלושה צמחים לבית עם המון יתרונות

מחקרים רבים מצביעים על היתרונות שבגידול צמחים בבית – בין אם בגינה בבתים פרטיים, או בין אם בדירה בעציצים. הצמחים מוסיפים לעיצוב הבית, משפיעים על האווירה, משמחים, מרגיעים, ואפילו בתהליך הפוטוסינתזה שלהם, מטהרים את האוויר ופולטים חמצן כך שהם הופכים את האוויר בבית לבריא יותר. אם אתם מאלה שמעדיפים את הקישוטים שלכם לבית מפלסטיק – קבלו את המאמר שאולי ישנה את תפישת העולם שלכם.

שלושה צמחים שהכי קל לגדל בעציץ, ומובטח שהם יביאו איתם לבית המון ערך מוסף. הרשימה של פלאוורנט לצמחים שכדאי שיהיו גם לכם – הנה היא לפניכם:

שושן השלום – ספטיפיליום ואליס

ספטיפיליום ואליס, שבאנגלית מכונה Peace Lilly או שושן השלום, הוא צמח מרהיב שאין ספק שהוא מכניס לבית אווירה טהורה וחגיגית. קל לגדל אותו גם בעציץ, הוא משגשג גם בתנאים של תאורה חלקית, ואפילו לא תידרשו לזכור להשקות אותו בתדירות גבוהה.

איך מטפלים בו?

בחרו עציץ יפה שיהיה גדול מספיק ויאפשר את התפתחותו המהירה של הצמח; יש להשקות אותו פעם אחת בשבוע, ורק כאשר האדמה יבשה או כבר כמעט יבשה; זהו צמח שאינו בררני מבחינת תנאי האור – גם שעות שמש מועטות או אור (ללא שמש ישירה) יספקו אותו. הוא לא ישגשג במיקום מוצל.

כיצד הוא תורם לבית?

ספטיפיליום ואליס הוא צמח רעיל, כך שמומלץ בחום לא לאכול ממנו (גם לא הילדים או חיות המחמד בבית). אבל נוכחותו בבית משפיעה משמעותית על איכות האוויר שתנשמו – הוא סופג רעלים כמו אמוניה או פורמלהיד מהאוויר, ומשחרר מולקולות של חמצן שמעשירות את האוויר.

לרכישת ספטיפיליום >>

פורח כל השנה – אנטוריום

האנטוריום הוא מהצמחים הפופולאריים ביותר לגידול ביתי, ובעוד תנאי הגידול שלו נוחים בצורה יוצאת דופן, הוא פורח כל השנה (ממש כך!) במגוון צבעים, בפרחים גדולים בצורת לב, ומוסיף לבית המון צבע ורעננות. האנטוריום, הוא לא פחות מאשר זר פרחים פורח בכל עונות השנה בבית. תוכלו למצוא צמחי אנטוריום שפורחים במגוון צבעים, החל מלבן דרך דווני הוורוד, ועד לאדום בורדו בוהק. יש אנטוריומים שפורחים גם בירוק.

איך מטפלים בו?

אנטוריום לא משתגע על קרני שמש ישירות, ועל כן מומלץ למקם אותו באזור מואר אך לא ישירות מתחת לחלון. הוא מסתפק במעט מים, ויש להשקותו בכל אימת שהעציץ יבש – בדרך כלל בערך אחת לשבוע. גם כאן, חשוב לספק לאנטוריום כלי גדול מספיק שיאפשר התפתחות ושגשוג של הצמח.

כיצד הוא תורם לבית?

הפריחה המרהיבה של האנטוריום מוסיפה צבע טבעי ורענן לבית. ניתן לשתול מספר צמחי אנטוריום בצבעים שונים באותו עציץ – התוצאה המתקבלת היא צבעונית ומרהיבה. בטיפול נכון – האנטוריומים שלכם ימשיכו לפרוח, ממש בכל יום, לכל אורך השנה.

לרכישת אנטוריום >>

גינה מיניאטורית של צמחים מפוסלים – משפחת הסוקולנטים

סוקולנטים, הם צמחים שיודעים לאגור מים בעליהם. הם לא קוצניים כמו משפחת הצבריים, אולם העלים העבים והייחודיים שלהם לא רק מאפשרים להם לשרוד כמעט בכל תנאי, אלא שהם גם מפוסלים, צבעוניים, מגוונים, ויפהפים. הסוקולנטים נפלאים לגידול במכלים, כמו עציצים ואדניות, ואפשר אפילו לגדל אותם במשך שנים רבות במכלים מיניאטוריים לקבלת מיני – גינה מרהיבה ביופייה, בכל חלק בדירה – גם באזורים מוצלים. חלק מהסוקולנטיים פורחים בפריחה צבעונים ועוצרת נשימה, אבל גם העלים עצמם בעלי מאה מיוחד ויפהפה.

איך מטפלים בהם?

הסוקולנטים צריכים סביבה מבוקרת מבחינת הטמפרטורה וניקוז איכותי במיכל שלהם, מפני שהם רגישים לעודפי השקיה. במילים אחרות – עציץ יפה ומנוקז (בעל נקבים בחלקו התחתון שיאפשרו לעודפי השקיה לנזול החוצה), ממש בכל גודל, בכל מקום בבית כל זמן שזה לא מחוץ לחלון בימות הקיץ הלוהטים או בימות החורף הקפואים – יהיה כל מה שהסוקולנטים שלכם יזדקקו לו. ההשקיה לעתים רחוקות – פעם בשבוע באופן מותאם לכלי (השקיה מועטה).

כיצד הם תורמים לבית?

הסוקולנטים הם צמחים מגוונים, צבעוניים, יפהפיים וכמעט אפשר לומר עליהם שהם מעוצבים באופן טבעי. הם מוסיפים לבית את המראה הירוק, הצפוף והנעים שצמחים מביאים עימם – כמעט ללא תחזוקה.

לרכישת סוקולנטים>>

להזמנות התקשרו 1700-556-557

התחדשו בעציצים שיוסיפו לעיצוב ולתחושה בבית

כשתפקיד הצמחים המתווספים לבית הוא גם עיצובי, חשוב שתבחרו מכלי שתילה (עציצים, אדניות, וכדומה) שיתאימו לצמח ולצרכים שלו – וגם שיהיו בעלי אמירה עיצובית, יפים, מתאימים בגודלם, ונעימים למראה. בחנות האינטרנטית של פלאוורנט תמצאו שפע של צמחים שמתאימים לבית, מאלה שהוזכרו מעלה ועוד רבים; ומגוון עצום של מכלי שתילה מעוצבים.

חזרה לרשימה